Chocolate lava




După părerea mea, cele mai bune deserturi sunt acelea care sunt rapid de făcut. Dacă sunt şi gustoase înseamnă că ai îndeplinit cu succes misiunea. Iar dacă le şi reuşeşti din prima, înseamnă ori că un cofetar ca tine nu s-a mai născut ori sunt uşor de realizat. La mine a fost vorba de a doua parte.

Cu desertul de care vă povestesc m-am întâlnit prima oară în deltă şi se numea...vulcănei de ciocolată. La Corsarul se numea tortino fondente. Oricum ai numi-o, lava de ciocolată nu poate fi decât gustoasă. M-am decis să fac şi eu ca să pot mânca pe săturate. Fiind prima oară m-am orientat spre cantităţi mici. Din ingredientele de mai jos, veţi avea cam 8-12 vulcănei. Depinde şi de mărimea formei.


Ingrediente:

400 g ciocolată menaj
200 g unt
2 linguri de făină
2 linguri de zahăr
2 ouă

Acţiunea e simplă de tot. Topiţi ciocolata menaj împreună cu untul în bain-marin. Puteţi folosi şi ciocolată amăruie sau orice fel de ciocolată doriţi. Eu am găsit ceva ciocolată menaj la magazinul din colţ. Deci nu era ceva fancy. Lăsaţi cicoloata topită un pic la răcit. Între timp, amestecaţi ouăle, făina şi zahărul într-un bol mare până se face o cremă densă şi cremoasă. Încorporaţi incet ciocolata şi mixaţi bine.

Ungeţi formele de brioşe sau tava specială de brioşe cu unt şi turnaţi amestecul cam până la 3/4 din formă. Băgaţi formele în cuptorul preîncălzit timp de 10 minute. În toate reţele din care m-am documentat scrie că trebuie să fie încălzit la 200 de grade şi lăsate 10-12 minute. Eu neavând cuptor care să-mi indice temperatura le-am lăsat 10 minute şi bine am făcut. Un minut dacă stăteau mai mult, brownies deveneau. Ceea ce nu era rău dar nu ăsta era scopul. În concluzie, după 10 minute daţi un ochi la ele şi dacă au crăpat un pic în partea de sus...scoateţi-le!






   

Comentarii

Postări populare